Helgen

Go kväll!

I morgon är det tydligen min due date, dagen D då bebis är beräknad att komma. Men det är lungan jag har ju fått tre due dates; den första var den 28 maj (beräknad efter sista mens) den andra fick jag av min doktor när jag åkte dit för att få graviditeten bekräftad och hon satte datumet 1 juni (!) och efter mitt första ultraljud så satte de nuvarande datum, den 21 maj. Vi får se vilket av datumen som är mest korrekt 🙂

Helgen har annars varit helt OK. Det skulle bli en fixarhelg men vi fick inte så mycket gjort.. vi har fortfarande inte någon barnvagn ännu och vi har inte monterat fast bilbarnstolen och gästrummet/babyrummet är fortfarande a MESS!! Ingen idé att hetsa upp sig, jag fixar en del i morgon då jag är hemma. Dags för lite nestingtime för mig.

Fredagen var en rolig och en riktig spontandag .. var på bio med maken och Frida och såg What to Expect when Your Expecting. Superrolig film verkligen, jag skrattade så tårarna rann flera gånger (mao hög igenkänningsfaktor). Efter filmen drog vi till ….taaa gissa… jooo vi drog till Meniches på Queen Anne och åt Frozen Yogurt igen (typ tredje dagen i rad för mig). Visst är det fantastiskt att jag låtsas vara lite ”nyttig” genom att äta frozen yogurt när jag i verkligheten fullkomligt öser över choklad, godis, och kakor över yougurten haha, ja ja skyller på gravidhormonerna 🙂

Yummi Fro Yo med Frida inne på Menchies i fredagskväll!

Under lördagen så for vi och tvättade bilen och skulle fixa en massa men som jag sa innan fick vi inte så mycket gjort ha ha. På vägen hem började jag få ont i magen och var allmänt obekväm så kvällen spenderande jag framför TV med massor av vila och det behövdes verkligen..

I lördags då vi är på väg för att tvätta bilen..

Och finally idag (söndag)  så åkte vi för att titta på en barnvagn som vi hittade på Craigslist (typ Blocket). Den var fin och allt men vi bestämde oss för att fortsätta leta vidare innan vi slår till. Vårt (eller mitt) största problem är att jag vill ha en liggvagn medan de verkar tillhöra ovanligheten här i USA. Det kan nog bero på att de flesta kör bil överallt och att man hellre vill ha en vagn där man kan klicka i barnbilstolen när man går ur bilen för lite snabba ärenden på stan eller i affären. Medan jag tänker att jag vill ha en liggvagn för att jag nog kommer gå en hel del på promenader osv. Dessutom måste den vara lätt att fälla i hop och kunna vara ”citysmart”. Ja ja detta är ett projekt vi skulle ha tagit tag i för länge sen, men som jag nämnt hundra gånger innan så är både jag och maken sista minuten personer.. and that´s the way it is:)

I fredags ..  i slutet på v 39

Lämna en kommentar