fortfarande preggers men vid gott mod …

Hej!

I dag känns saker och ting mycket bättre än i går, for sure! Jag vaknade och mådde så bra, jag kände mig inte ens gravid, ha ha. Eftersom jag ska göra drama av allt så blev jag ju såklart tvungen att analysera varför jag mådde så bra och började sedan oroa mig för att lillan inte rörde på sig osv. Gud jag kan verkligen bli så trött på mig själv ibland; det är därför jag alltid säger att det är bra att jobba för då har man inte tid att tänka så mycket 🙂 .

Anyways, på eftermiddagen drog jag mig ner mot stan och så fort jag är framme så börjar folk glo på min mage och ska antigen prata med mig eller kläcka ”smarta” kommentarer. När jag t.ex. ska gå över ett övergångsställe skriker en kvinna, are you having twins!? Jaa, vad ska man säga, jag vet verkligen inte hur många gånger folk har frågat mig om jag inte är säker att jag bär på tvillingar. Vad är det med människor, har de aldrig sett en höggravid kvinna förut? Eller vänta, brukar alla gravida gömma sig hemma på soffan när de kommer en bit in i graviditeten?

I allafall, efter en kort runda på stan så plockade maken upp mig och vi åkte till sjukhuset och till min doktor där jag var inbokad på ett s.k. non stress test. Detta test går ut på att man sitter kopplad till en monitor som mäter bebisens hjärtslag. Summan av denna undersökning var i allafall att min bebis inte alls verkar stressad utan har det bra där inne (no kidding liksom). Men såklart så är det underbara nyheter.

Efter testet åkte vi upp till radiologen för att göra ultraljud – för att mäta fostervattennivåerna. De såg bra ut de också, yey! Dock såg man inte så mycket av bebis under ultraljudet eftersom hon nu är så pass stor. Men vi fick i allafall bekräftat att det är en tjej. Grejjen är den att när vi gjorde stora ultraljudet i v 22 så låg hon på magen och vägrade vända sig så att vi kunde se vad det var för kön. Ultraljudsteknikern anade att det var en tjej, han sa att han trodde att han hade rätt till 95%. Så vi har ju givetvis trott honom men nu på slutet har jag tänkt: tänk om det inte blir en tjej ha ha.. nu vet vi att det blir det för vi fick se det med egna ögon 🙂

På kvällen åkte vi och hälsade på några vänner till maken och sedan blev det till att åka hem. Nu är det sent på kvällen och jag ska snart hoppa i säng. Imorgon har jag inga planer, men vi kommer nog gå på bio och se The Dictator 🙂 … och kanske kanske kan jag få med mig maken till Menchies för lite Frozen Yogurt efteråt!!

god natt för mig och happy Friday för er som läser från Sverige!

Bjuder på en liten bild från non stress testet lite tidigare i dag

5 kommentarer

  1. Vad skönt att allt är A OK 🙂 Såg The Dictator i förrgår – underhållande och mkt sjuk humor – haha – you will love it 😉 kraaam!

  2. Haha, har hon det for bra dar inne sa hon inte vill komma ut…:P Skont att hora att allt ar som det ska dock… spannade att det kan handa nar som nu…:)

    1. Ha ha ja jag tror med hon ligger och gottar sig i magen.. jag hoppas dock inte för länge till. Visst känns det spännande att det kan ske när som men det känns ändå ganska normalt bara lite tyngre:-) hoppas allt är bra med dig!

  3. Gud så irriterande!! Men jag fick också den frågan ofta! Och Céline föddes 2960!! Hur fan lyckades jag gå upp 25 kg?? Haha. Hur mycket har du lagt på dig kompis?

    Hoppas du föder snart 🙂

Lämna en kommentar